Elektromos meghajtóegységek a nagyobb kényelemért és kevesebb kibocsátásért
A fenntartható, pozitív és sikeres hajózási élmény a megfelelő elektromos meghajtóegységgel kezdődik.
Vezető elektromos meghajtóegységeink csendesek, emissziómentesek és hatékonyak – a maximális hatótávolság és a rövid akkumulátor-töltési idő érdekében.
A „plug-and-play” elvünk szerinti egyszerű telepítésük és karbantartásuk különösen felhasználóbaráttá teszi őket.
360°-os manőverezhetőség
A víz alatti, elfordítható POD egységek 2–100 kW-os tartományban érhetők el. A propeller mögötti közvetlen áramlás biztosítja a kiváló hatásfokot, a 360 fokban átfordítható ház pedig azonnali, kormánylapát nélküli irányváltást tesz lehetővé. Telepítésük egyszerű: mindössze egy vékony kábelkorbácsot és egy vízhűtő kört igényelnek, így a hajó értékes belső tere szabadon marad.
Klasszikus felépítés, modern technika
10–100 kW közötti közvetlen tengelyhajtású motorjainkat azoknak ajánljuk, akik a hagyományos elrendezés előnyeit szeretnék kombinálni az elektromos meghajtás előnyeivel. A nagy nyomatékú, vízhűtéses motor csöndesen dolgozik, nincs kipufogógáz, nincs olajcsere – csak tiszta erő és minimális karbantartás.
A rugalmasság csúcsa
10–20 kW teljesítménytartományban kínált hibrid egységeink tengelykapcsolón keresztül illeszthetők a belső égésű motor kihajtótengelyéhez. Így egyetlen gombnyomással válthat elektromos csendre a kikötőben, vagy dízelüzemre a hosszú távú menetben, miközben a generátor menet közben tölti az akkumulátorokat.
12 V, 24 V és 48 V-os, törpefeszültségű kivitel 20 kW-ig – ideális kisebb vitorlásokhoz és túrahajókhoz, biztonsági okokból nem igényel speciális magasfeszültségű minősítést.
420 V-os nagyfeszültségű rendszer 20–100 kW között – kimagasló hatásfok és alacsony áramterhelés, amely vékonyabb kábelezést és kisebb tömeget jelent a fedélzeten.
Legyen szó új építésről vagy meglévő hajó átalakításáról, szakértő mérnökcsapatunk teljes körű tanácsadással, rendszertervezéssel és helyszíni üzembe helyezéssel segíti Önt, hogy hajója a lehető leghatékonyabban, legcsendesebben és legkörnyezetbarátabb módon szelje a vizeket. Válassza a Fischer Panda elektromos hajtómotorjait, és lépjen a jövő fenntartható, élményszerű hajózásának útjára!
Bővebb információért, árakért és ingyenes online konzultációért kérem vegye fel velünk a kapcsolatot: in**@**********da.hu
MIT JELENT A „HIBRID” KIFEJEZÉS A FISCHER PANDA HIBRID HAJTÁSRENDSZEREN BELÜL?
A Fischer Panda „Hybrid” termék csoport egy elektromos hajtómotor és egy dízelgenerátor kombinációja. Az elektromos motort egy akkumulátorbank táplálja, és a generátor (egyenáramú) tölti az akkumulátorbankot. Ha a generátor teljesítménye optimálisan illeszkedik a motor teljesítményéhez, akkor a folyamatos működés lehetséges maximális teljesítmény mellett is.
MILYEN ALKATRÉSZEKBŐL ÁLL A FISCHER PANDA ELEKTROMOS HAJTÁSRENDSZERE?
A fő alkatrészek a következők:
Elektromos hajtómotor ( tengely, POD vagy párhuzamos hajtás)
EasyBox (motorvezérlő, biztosítékok, tápegység a hűtéshez stb.)
Akkumulátorbank (20 kW-ig: 48V DC rendszer, >20kW – 100 kW : 360 / 400 V DC
Vezérlőegység kijelzővel (minden funkció ellenőrzése, beállítása és vezérlése)
Gázkar (egyszerű vagy dupla, a hajtómotorok számától függően)
Opcionális: akkumulátor töltő / napelemek / inverter
Opcionális: generátor az akkumulátorok töltéséhez és a fedélzeti áramellátáshoz.
MILYEN TÍPUSÚ MOTOROKAT KÍNÁL A FISCHER PANDA?
A tengelymotorok (a meglévő hajócsavar tengelyére történő közvetlen beépítéshez)
POD motorok („Aziprops”) a hajótest alá történő beépítéshez. Lehetőség van fix vagy elforgatható felszerelésre.
MILYEN TELJESÍTMÉNYŰEK A FISCHER PANDA MOTOROK?
3,8 kW-tól 20 kW-ig (48V DC biztonsági extra kisfeszültség)
> 20 kW-tól 100 kW-ig (100V / 360V / 400 V DC nagyfeszültség)
Speciális motorok (pl. motorok tengeralattjárókhoz, motorok speciális hajókhoz)
MI A KÜLÖNBSÉG A „SERIAL HYBRID” ÉS A „PARALLEL HYBRID” KÖZÖTT?
A „serial hybrid drive” esetében a dízelgenerátor egy pufferakkumulátor-tömbön keresztül látja el az elektromos motort. Az elektromos motor a hajó egyetlen meghajtása. A generátor segédegységként működik.
„parallel hybrid drive” esetén az elektromos motor párhuzamosan működik a „fő” dízelmotorral. A hajócsavartengelyhez van csatlakoztatva. Ez azt jelenti, hogy az elektromos motor generátorként működhet, amikor a hajó dízelmotorral működik.
Ha a dízelmotor le van állítva, a hajó csak az elektromos motorral hajtható. Általában a dízelmotor és az elektromos motor teljesítménye nagyban különbözik, ezért fontos a megfelelő redukció és tengelykapcsoló kiválasztása.
A FISCHER PANDA A HDS-T („HYBRID DRIVE SYSTEM”) „PARALLEL HYBRID SYSTEM” rendszerüként IS KÍNÁLJA?
Igen, tengelymotorjaink a főhajtással párhuzamosan is beépíthetők. Ehhez különböző intézkedésekre van szükség. A Fischer Panda szívesen segít Önnek, ha párhuzamos hibridhajtást szeretne telepíteni.
MILYEN ELŐNYEI VANNAK A FISCHER PANDA RENDSZEREKNEK A VERSENYTÁRSAK RENDSZEREIHEZ KÉPEST
A Fischer Panda komplett rendszert kínál, beleértve a generátort is. Önnek csak egy kapcsolattartóra van szüksége a telepítéshez és a szervizeléshez, és mi minden felmerülő kérdésben segítünk Önnek.
A Fischer Panda 50 éves generátorgyártási tapasztalatra tekinthet vissza.
A Fischer Panda több mint 20 éves tapasztalattal rendelkezik az elektromos hajtásrendszerek gyártásában.
Legújabb hajtásaink a Fischer Panda elektromos hajtások 4. generációja, amely fejlett technológiájának köszönhetően kiemelkedik a többi közül.
HOGYAN SZÁMOLHATOM KI A HAJÓMHOZ SZÜKSÉGES ELEKTROMOS HAJTÁS TELJESÍTMÉNYÉT?
Ökölszabály:
A belvizeken áramlás nélkül 1 kW/ tonna vízkiszorítás elegendő.
Ha a hajót áramlással rendelkező vizeken vagy nyílt tengeren hajtják, akkor tonnánként 2,5 kW-ot kell telepíteni.
SÚLYELŐNY A DÍZELHAJTÁSHOZ KÉPEST?
Nincs súlyelőny, mivel a könnyű elektromos hajtás súlymegtakarítását általában ellensúlyozza a szükséges akkumulátorok súlya.
MEHETEK-E TELJESEN AKKUMULÁTORBANK NÉLKÜL – CSAK GENERÁTORRAL SZERETNÉM HAJTANI A HAJÓT?
Műszaki szempontból ez lehetséges, de nem tudjuk tanácsolni. Az akkumulátorbankra, legalább pufferként szükség van, hogy a hajócsavar csúcsterhelése ne terhelje közvetlenül a generátort. Mechanikus rendszerként a generátor nem tud olyan gyorsan reagálni, mint amilyen gyorsan szükséges. Ha nincs akkumulátor, az feszültségesésekhez vagy feszültségtüskékhez vezethet, amik akár a rendszer automatikus leállását is okozhatják.
MILYEN AKKUMULÁTOR-BANK KAPACITÁS SZÜKSÉGES A RENDSZEREMHEZ?
Ez a generátor töltési teljesítményétől függ, illetve attól, hogy mennyi ideig és milyen sebességgel szeretne utazni.
HOGYAN TALÁLOM MEG AZ OPTIMÁLIS HAJÓCSAVART A HAJÓMHOZ A FISCHER PANDA HIBRID HAJTÁSRENDSZERREL?
A Fischer Panda különböző mérnökökkel működik együtt, akik a megfelelő hajócsavarok kidolgozására szakosodtak. A hajó és a meghajtás adatai alapján választják ki a konfigurációhoz és a hajóhoz optimális hajócsavart. A Fischer Panda átvállalja ezeket a költségeket (elektromos hajtásrendszer vásárlása esetén).
Fischer Panda Hungary Kft.
2013 Pomáz, Ico út 9.
Nyitvatartás
Hétfő – Csütörtök : 7:00 – 16:00
Péntek: 7:00 – 14:00
Email: in**@**********da.hu
© Minden jog fenntartva